Pokretna država

Nivo konfuzije u mislima donekle se stabilizovao ulaskom u stan. I kroz zatvoren prozor čule su se psovke i neartikulisano urlanje nezadovoljne mase štrajkača sa ulice. Sela je i zapalila cigaretu. Nervni sistem je burno reagovao na nikotin već uznemiren bukom koja je na ulici okruživala dok se probijala kroz masu. Po ko zna koji put. Kada će se sve ovo okončati? – pomislila je. Misli o beznađu i dekadenciji naterale su telo da se instinktivno bori za samoodržanjem. Posegla je za papirom na kome je bio broj telefona prijatelja koji je pre par godina otišao za Ameriku. Zgrabila je slušalicu sa stola i okrenula broj. Slušala je dugu zvonjavu ali sa druge strane nije bilo odziva. Tenzija je dostigla vrhunac na ampiltudi, grčeći mišiće u njenom telu. Celo joj je biće vapilo za opuštanjem.

Otišla je do frižidera i uzela konzervu piva. Dok je otvarala konzervu pogled joj je zastao na polici sa stripovima i knjigama. U povećoj kolekciji stripova najbrojni su bili stripovi Roberta Kramba. Prva misao koju je ispratila bila je: – Zašto je ovakav talenat i čovek pobegao iz Amerike u Francusku ako je Amerika utopija današnjice? Zaustavila se na toj misli. Iz celog sistema neuređenih misli tu misao je svest izdvojila i artikulisala kao bitnu. – Zašto, zaista? – naglas je postavila pitanje. Mačak Fric, koji je ponosno stajao na polici, nastao je u podzemlju gde je i trebalo da ostane ali su ga mediokriteti prepoznali kao robu koju je bilo lako unovičiti lepljenjem na šolje, majce, toalet papir. To je Amerika. Ako ne želiš da se reklamiraš, reklamiraće te drugi u svoju korist. A ima i onih kvazi nekonformista, elitista koji razumeju slike Džeksona Poloka, iako ih i sam Polok ponekad ne razume a ne prepoznaju ličnost Vilijama Barouza ugrađenu u svaku njegovu sliku, prisilno stvorenu. Marina Abramovič nije unapredila talent u Americi ali ga je bolje prodala nego što bi na Balkanu. Da, u Americi se i govno prodaje ako ga dobro upakuješ, namirišeš i prilepiš mu zanimljiv slogan.

Zvuk iz telefona najavio je pristigli SMS. Ideš li na žurku večeras? – glasilo je pitanje. Potpuno je zaboravila na poziv za žurku kod prijatelja. Odgovorila je potvrdno i spustila telefon. Dok se telom razlivalo pivo, ukočenost izazvana tenzijom je polako popuštala, a ambivalentne misli su se sređivale i ujednačavale. Telefon se ponovo oglasio ali ovoga puta zvonjavom.

– Kako si? Vidim propušten poziv od tebe. – reče muški glas.

– Frustrirano. Iz tog stanja sam te zvala, odlučna da prihvatim tvoju ponudu za posao i dodjem u Ameriku. U ovom trenutku odluka se raspada na dva jednaka dela. Oba imaju istu težinu.

– Razumem tvoju neodlučnost. Znaš, ja zapravo živim odlažući život. Živim simulacije, projekcije događaja na soptvenom misaonom ekranu jer realno ne živim – radim. Motorika mi je postala mehanika. Novac ne trošim, nemam vremena. Kupio bih vreme da bih mogao da počnem da kupujem i uživanje. Ma o čemu ja pričam! Zapadam u limbo a tamo vreme ne postoji! Izvini, – reče nešto pribranijim glasom – tebi je trebao sagovornik, neko da te sasluša, a ne meni.

– Nemoj se izvinjavati – reče ona – pomogao si mi više nego što misliš. Pričaćemo uskoro ponovo, kada nam se energije poklope na pozitivnom kraju polariteta. Drži se.

– I ti.

Zavljena u fotelju, otpila je poslednji gutljaj piva i pomislila da su Atlantida i Hiperboreja oduvek bili samo na zamišljenim mapama sveta. Nema ni modernih utopija. Poslednja utopija na mapi sveta je, što se nje tiče, bila Vajmarska republika. Ali nije Amerika Vajmarska repubika. A nije ni Balkan. Sa tom uravnoteženom mišlju ali sa velčmercom u grudima krenula je da se sprema za žurku.

Advertisements

4 thoughts on “Pokretna država

  1. Retka Zverka says:

    Sjajno! 🙂 Kad te radi Weltschmertz i kosmos je mali za to.

  2. Valent says:

    Da!
    Volim ovu pesmu.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s